2 1 3

Johan Kiil weet als geen ander hoe Esports een team kan binden en klantrelaties kan versterken. In zijn rol als Event Manager & Pursuit Marketing Lead verzorgt hij de algehele marketingcommunicatie en evenementenstrategie eromheen, nu ook met het LIVE Esport event van 2 oktober!

“In Scandinavië is Esports al een aantal jaar een enorme hype. Capgemini Denemarken heeft zelfs al eerder een Esportwedstrijd gewonnen van buurlanden en competitiesessies bijgewoond met Esport teams van klanten.”

Het verbindt.

De Deense community is erg actief op gebied van Esports en dit draagt bij aan de medewerkerstevredenheid. Maar het heeft ook een positieve invloed op de relatie met klanten:

Johan vertelt: “Het is zonde om de kansen die Esports biedt ons te laten ontglippen! Het bevordert het contact tussen collega’s en zorgt voor een unieke klantrelatie. Je onderscheidt je van anderen door ook onderling Esport wedstrijden te organiseren. Organisaties als ASP, IBM, Intel, Louis Vuitton & Audi zijn hier al jaren actief mee bezig.”

Maatschappelijke meerwaarde.

Meerdere onderzoeken tonen aan dat het uitoefenen van een Esport bijdraagt aan de sociale ontwikkeling en het verbeteren van diverse cognitieve vaardigheden onder kinderen én volwassenen. “Op maatschappelijk vlak kunnen wij als Capgemini hier natuurlijk een heleboel in betekenen”, verzekert Johan.

Om deze redenen heeft hij sinds vorig jaar diverse internationale gaming communities van Capgemini aan elkaar gekoppeld. Op zaterdag 2 oktober 2021 kunnen we daarom ons eerste internationale LIVE Esports evenement houden waarin Nederland het opneemt tegen het onverslaanbare Deense Counterstrike team LORDGEMINI!

Personal facts.

Naam: Johan Kiil Clausen

Functie: Event Manager & Pursuit Marketing Lead

Favoriete spellen: Counterstrike & Escape from Tarkov

Favoriete kanaal: Dr Disrespect

Personal note: “Het ouderwetse beeld van gamers in een donkere kelder met cola en pizza is voorbij! Esports is de toekomst en gaat nog voor veel veranderingen zorgen.”